Gäst DT/Guest DT Pyssloteket

Hej!
Jag är en tid framåt Gäst DT på Pyssloteket, det ska bli superkul att få gästa där!!
I have been asked to be a Guest DT at Pyssloteket, so happy about this!

Detta är mitt första bidrag till Pyssloteket. Burken har jag hittat på loppis (ovanligt eller hur:-) Jag har för första gången testat på Mica Powders och Color Mists från Prima Marketing – superkul!

This is my first contribution. The jar was found in a fleemarket. Love my fleemarkets:-)
For the first time I am testing Mica Powders and Color Mists from Prima Marketing – Super Fun!
Så här såg burken ut innan jag “altrade” den./This is the jar before altering.
Original Jar

Jag grundade först burken med mycket Sand Paste och modelling paste för att få fram struktur. Sedan målade jag den med svart gesso. Blandade Mica Powders med lite 3D Gloss Gel till en tjock pasta som jag duttade på här och var.

I started by painting the jar with Sand paste and Modelling paste to get various textures. Then I painted the jar with black gesso. I mixed the mica powders with some 3D Gloss Gel to a thick paste and used my finger to add the pastes here and there on the jar.

Scissor Storage3

Blommorna limmades på med limpistol, sedan målade jag de först med svart Gesso och sedan sprejade jag dem med 3 olika mists från Prima Marketing.

Sist av allt gick jag över alla blommor med lite Silks “Iredescent Green” och Inca Gold Vintage Silver.

The flowers were firstly glued on to the top, then painted with black gesso. After that I spreyed 3 different mists from Prima Marketing.

I ended by adding som Silks “Iredescent Green” and Inca Gold Vintage Silver.

Scissor Storage4

Scissor Storage2

Och här står nu mina saxar i ny fin förvaring:-)
And here the new home for my Scissors:-)

Scissor Storage1

This entry was posted in Altered, Pyssloteket. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

